Nintendo op E3 2014

Binnenkort is het weer zo ver! Op 10, 11 en 12 juni komen de grote consolebouwers samen om aankondigingen te doen over de spellen die zij gaan uitgeven. Uiteraard is Nintendo een van hen — en er wordt druk gespeculeert over de line-up van spellen die zij gaan laten zien. Op 10 juni om 18:00 Nederlandse tijd wordt een ‘Digital Event’ gehouden waarin alle aankondigingen naar voren komen. De grootste speculatie van dit jaar? De kans op een Majora’s Mask remake voor de 3DS. 

Er wordt al jaren gehoopt op een remake van de game die in 2000 uitkwam op de Nintendo 64. Het werd beschouwd als een vervolg op de game The Legend of Zelda: Ocarina of Time, dat twee jaar eerder op de markt verscheen en menig gamer omver blies. Dit vanwege de kwaliteit van het spel en de geweldige verhaallijn die erbij kwam kijken. Toch was niet iedereen even enthousiast met de release van Majora’s Mask.

Het spel leek qua gameplay erg op Ocarina of Time, dus daar lag het niet aan — het was ditmaal de verhaallijn waar iedereen massaal aan moest wennen. 72 uur om de wereld te redden van de ondergang? Niet iedereen was even blij met de tijdsdruk — waaronder ik zelf (oke, vooruit – er is niet echt sprake van tijdsdruk, maar zo leek het op het eerste gezicht wel). Het heeft voor mij een tijd geduurd voordat ik alles onder de knie had, maar toen ik mij er eenmaal overheen had gezet werd Majora’s Mask al gauw een van mijn favoriete Zelda games tot nu toe.

Niet zo raar dus dat veel gamers hopen op een remake van de game die precies veertien jaar geleden op de markt kwam. Twee jaar geleden werd er zelfs een fan trailer in elkaar gezet waarvan velen dachten dat het the real deal was en de reacties daarop waren al explosief.

De remake voor Majora’s Mask zou, volgens speculatie, dit maal uitkomen voor op de 3DS. Als dit ook echt zo blijkt te zijn, dan verbaast het mij wel. Ik ging er namelijk al helemaal vanuit dat elke game van Nintendo nu vast zou zitten aan de Wii U, het zogenaamde ‘tweede scherm’ van de Wii. Persoonlijk vind ik het wel fijner als Majora’s Mask uitkomt voor de 3DS – dan treedt deze game opnieuw in de voetsporen van Ocarina of Time, die in 2011 opnieuw uit werd gebracht voor de 3DS (en dan hoef ik geen Wii U aan te schaffen, kuch…)

Nog ongeveer anderhalve week en dan weten we of de geruchten over Majora’s Mask waar zijn. Persoonlijk hoop ik dat het waar is en dat we op 10 juni rond 18:00 compleet verblijdt worden door het nieuws, maar zelfs zonder kijk ik heel erg uit naar E3 dit jaar.

***** Edit *****

Nog geen uur nadat ik dit bericht online heb gezet, verschijnt de mededeling dat Nintendo een ‘nieuwe grote 3DS game gaat tonen op E3’ en pers uitnodigt voor maar liefst twee Q&A sessies. Dat belooft wat!

Leave a Reply

