Ahhhh! Nieuwe Zelda ga– niet?

Om 15:00 uur op deze fijne 18 december was de live-uitzending van Nintendo Direct te zien op de Nintendo website, specifiek gericht op de titels die gaan komen op de WiiU en 3DS. De live-uitzending begon gelijk goed: de eerste beelden die ik zag waren die van mijn grote held Link!

Ja, wat mij betreft kan je een Nintendo Direct uitzending niet beter beginnen. Ik moest mij enigszins inhouden omdat ik dit op school kijk (dat is een voordeel van werken aan een school magazine en gaan over de game content, dit is research…) maar mijn eerste reactie was eigenlijk meteen: ‘NIEUWE ZELDA?’

Hoewel ik eigenlijk altijd hoop op een nieuwe Zelda game (nee echt, altijd, maakt niet uit of er net een nieuwe uit is gekomen) was het wel te verwachten dat dit niet de nieuwe grote Zelda game zou zijn. Maar alsnog, de content zag er super goed uit!
Hyrule Warriors (voorlopige titel) is een Warrior-game van Tecmo Koei. Dit spel speelt zich af in het universum van onze geliefde Zelda games. In de preview was Link te zien die behoorlijk wat schade toebrengt aan zijn enemies, iets waar ik zeker fan van ben en ik ben dus ook best benieuwd naar deze game.

Het spel zal in 2014 uitgebracht worden op de WiiU (‘even’ een WiiU aanschaffen, dus). Bekijk de video hier beneden:

Leave a Reply

