Technische mankementjes

Dat heb ik weer, hoor.

Wil ik gezellig mijn huidige WordPress blog, compleet met verslag over het Neil Gaiman evenement in Polare op 16 augustus, laten zien aan iemand anders – kom ik erachter dat die gehele post gewoon spontaan verdwenen is.
Het liefst trek ik nu uit frustratie al mijn haren uit mijn hoofd.

Technologie blues
Leuk hoor, die technologie, maar er gaat zo vaak iets fout. USB-stick reageert niet meer, USB-stick kwijt, schijf is perongeluk geformatteerd (alhoewel, dat gebeurt volgens mij niet zo heel snel zonder dat je het doorhebt…) en blogposts verdwijnen als je met je duffe hoofd bijvoorbeeld niet op ‘save’ drukt als je een bepaalde pagina verlaat. Ik ga er maar vanuit dat dat hetgene is wat er in deze situatie is gebeurd, want ik weet anders echt niet hoe ik een compleet verslag niet heb kunnen opslaan. Waar was ik in hemelsnaam met mijn hoofd?

Digitale Bermuda driehoek
Het is wel iets waar je, zeker als student aan een grafische school, veel mee te maken krijgt. Hoe vaak het al niet is gebeurd dat presentaties niet gedaan konden worden omdat het bestand niet op de USB-stick stond. Of dat je zeker weet dat dat verslag voor Nederlands, waar je zeker tien tot twintig uur werk in hebt gestoken, op hebt geslagen — maar dat ‘ie toch spontaan verdwenen is op maandagochtend. Op een gegeven moment leer je jezelf een soort paranoide-achtige instelling aan waarbij je alles vier keer opnieuw opslaat, soms nog misschien op drie verschillende plaatsen en veertien backups instelt om eventuele schade toch op te kunnen vangen. Op een of andere manier is er, ondanks deze instelling, blijkbaar toch wat fout gegaan hier op WordPress.

Retake
Fijn. Ik zou het hele ding opnieuw kunnen schrijven, maar ik schreef het verslag juist op het moment dat ik er nog middenin zat. De gedachtes en emoties waren ‘rauw’, zo vanuit mijn hoofd op het beeldscherm gegooid (vertaald uit een fangirl oogpunt, natuurlijk). Tuurlijk weet ik vandaag de dag heus nog wel wat er allemaal gebeurde op die dag, maar dan is het verslag toch gelijk een soort speciale ‘touch’ kwijt. Jammer, en dat alleen maar omdat er technisch wat fout is gegaan.

Fijn joh, die technologie.

One thought on “Technische mankementjes

Leave a Reply

