Dawn of the First Day

Een lange tijd geleden kregen we op school een module in HTML and CSS codering. Als basis hiervoor kregen we zeven weken lang les in het gebruik maken van WordPress. In een van die zeven weken heb ik toen een WordPress website aangemaakt en er vervolgens niet meer naar omgekeken.

Die module is nu allang voorbij — om het nog duidelijker te maken: ik ben onderhand afgestudeerd voor de opleiding die ik deed. Een deel van mij wilde alsnog aan de slag met een WordPress blog. Misschien werd het gevoel alleen maar versterkt door het feit dat ik binnenkort aan mijn volgende opleiding ga beginnen, en dat die opleiding alles te maken heeft met schrijven. Ik ben altijd wel bezig geweest met bloggen, maar eigenlijk nooit in het Nederlands. Ik ben actief geweest op dingen als Blogspot (een week of drie geloof ik, en toen was ik er wel weer klaar mee) en Livejournal (daar heb ik dan weer wel drie a vier jaar van mijn internet leven doorgebracht), maar dat was allemaal in het Engels. Schrijven in het Nederlands is heel vreemd voor mij.

In ieder geval, als eerste post op dit nieuwe blogsysteem lijkt me een introductie wel enigszins belangrijk. Mijn naam is Aida en ik ben (vanaf dit jaar weer) een eerstejaars studente aan het Grafisch Lyceum Rotterdam. Hiervoor heb ik drie jaar braaf de opleiding DTP Allround gevolgd en ben daar dus in juli van 2013 voor geslaagd.

Ik ben twintig jaar op dit moment — bijna 21 — maar ik gedraag mij regelmatig als een kind van drie (gewoon omdat het kan en omdat dat innerlijke kind toch nooit verdwijnt). Ik heb een sociale angststoornis (heel gezellig, zal je vast vaker over horen) en mijn enige droom in het leven is om een boek uit te brengen en lekker in Engeland te gaan wonen.

Ik zal dus mijn uiterste best gaan doen om deze blog wel actief te houden. Het is alleen best moeilijk om te blijven schrijven als er niks gebeurt. Je kunt natuurlijk vrolijk schrijven over het feit dat er niets gebeurt, maar dat wordt al heel snel saai om te lezen (mits je het schrijftalent van Neil Gaiman hebt — hij kan een compleet boek vullen over een plastic zakje en het is wat mij betreft een bestseller).

We zullen zien waar het toetsenbord en de passie om te schrijven (hint hint, dat is wat “scripturient” betekent) mij zal brengen.

Leave a Reply

